Asszonytársi segítő

2024.04.05
Csodálatos élményben volt részem Csillagösvény Élet Terünkben. ✨


Dúla, asszonytársi segítő szülésen kívül is, Női életút kísérő.

A dúla kifejezést leginkább a szülés körüli asszonytársi segítőre használjuk, de a szülést tágabban is értelmezhetjük. Gyermeken kívül önmagunkat is számos alkalommal újítjuk meg életünk során, s mikor végleg levetjük erre az életre felvett, elnyűtt testruhánkat, ekkor is jó egy kísérő mellénk. 

Tegnap egy menstruációs fájdalmaktól szenvedő leánykának voltam a dúlája, miután kérte a segítségemet. 

Muskotály zsálya (megnyugvást, fájdalmat csillapító) illóolaj nem volt nálam, viszont Levendula igen, így forraltam vizet, belecseppentettem belőle, és egy konyharuhát belemártva, kicsavarva váltva borogattam a hasát, derekát, egy pléddel betakarva, egy másik pléddel ringatva. Közben együtt lélegeztem vele orron keresztüli mély, lassú köldökbelégzéssel, és szájon át hosszú, lassú kilégzéssel a fájdalmak hullámain átlüktetve, melyek egyre csendesebbé váltak.

Főztem egy citromfű teát, mézzel édesítve, hogy a meleg nyugalom ölelése kívül-belül átjárja.

Közben a két kisebb leányka is be-bekukkantott, majd körénk gyűltek kíváncsiskodva, végül együtt tartottuk csendben az áldott teret. ❤️